Profesjonalne podejście do potrzeb pacjentów z niepełnosprawnością

Dzięki szkoleniu dowiesz się:

  1. Kim jest pacjent z niepełnosprawnością i pacjent o szczególnych potrzebach.
  2. W jaki sposób dbać o potrzeby pacjentów z niepełnosprawnością – zgodnie z ustawą o zapewnianiu dostępności i zasadami budowania pozytywnego patient experience.
  3. Na co szczególnie zwracać uwagę w komunikacji z pacjentem z niepełnosprawnością i z pacjentem o szczególnych potrzebach.

Obszary, które poruszamy:

  1. Zrozumienie różnych rodzajów niepełnosprawności i pacjentów o szczególnych potrzebach.
  2. Wcielenie się w rolę pacjenta z niepełnosprawnością w placówce medycznej – praktyczne warsztaty.
  3. Obsługa pacjentów z różnymi rodzajami niepełnosprawności – pacjent głuchy, pacjent niewidomy, pacjent z niepełnosprawnością intelektualną, pacjent mający problemy z poruszaniem się – dobre praktyki.
  4. Narzędzia ułatwiające wizytę osoby z niepełnosprawnością w placówce medycznej.
  5. Zasady sovoir-vivre w kontakcie z osobą z niepełnosprawnością.

Dlaczego warto?

Podczas szkolenia uczestnicy poznają realne potrzeby osób z niepełnosprawnościami oraz nauczą się w jaki sposób profesjonalnie i empatycznie komunikować się z pacjentami z różnymi typami niepełnosprawności. Poruszone zostaną aspekty prawne regulujące kwestie niepełnosprawności m.in. Ustawa o zapewnianiu dostępności. Podczas szkolenia uczestnicy będą mieli okazję wczuć się w rolę pacjenta z niepełnosprawnością i próbować poruszać się po placówce medycznej jako osoba o szczególnych potrzebach. To wszystko pozwoli im na lepszą, skuteczniejszą, bardziej empatyczną komunikację z osobami z niepełnosprawnością w ich placówce medycznej.

Mogą Cię też zainteresować: