Prawa pacjenta w podmiocie leczniczym. Jak sobie radzić z kontrolą Rzecznika Praw Pacjenta?

Ze szkolenia dowiesz się:

  1. Jak szczegółowo przebiega kontrola RPP, w tym jakie są wymagania proceduralne oraz dokumentacyjne dla podmiotu leczniczego. 
  2. Jak skutecznie przygotować placówkę do kontroli, minimalizując ryzyko stwierdzenia nieprawidłowości.
  3. Jak wdrożyć praktyczne rozwiązania, aby zapewnić zgodność z przepisami dotyczącymi praw pacjenta oraz unikać powtarzających się problemów.

Obszary, które poruszamy:

  1. Podstawy prawne prowadzenia kontroli przez RPP, w tym rola i kompetencje Rzecznika Praw Pacjenta.
  2. Dokumentacja i procedury wymagane w trakcie kontroli, w tym najczęściej weryfikowane obszary działalności. 
  3. Etapy przeprowadzanej kontroli przez RPP. 
  4. Postępowanie placówki w przypadku stwierdzonych nieprawidłowości.
  5. Praktyczne aspekty organizacji i realizacji świadczeń zdrowotnych zgodnie z prawami pacjenta.

Dlaczego warto?

Szkolenie jest przede wszystkich zestawem wskazówek, jak przygotować się do kontroli prowadzonych przez Rzecznika Praw Pacjenta. Wskazówki ułatwią wdrożenie najlepszych praktyk i procedur. Uczestnik zyska cenną wiedzę w zakresie prawidłowej realizacji praw pacjenta w podmiocie leczniczym. Dowie się, na które obszary działalności warto zwrócić szczególna uwagę, aby uniknąć popełnianych błędów. Dzięki szkoleniu będzie mógł zweryfikować, czy wszystkie działania podejmowane w jego placówce są zgodne z obowiązującymi regulacjami prawnymi.

Mogą Cię też zainteresować: