RODO i prawa pacjenta: kluczowe zasady dla podmiotów medycznych

Dzięki szkoleniu dowiesz się:

  1. W jaki sposób dbać o ochronę danych osobowych pacjentów i pracowników w placówce medycznej.
  2. Na co zwrócić uwagę przestrzegając praw pacjenta w podmiocie medycznym.
  3. Jak zapobiegać skargom pacjentów na gruncie RODO i praw pacjenta.

Obszary, które poruszamy:

  1. Ochrona danych osobowych w placówce medycznej (RODO) – pojęcia i założenia.
  2. Przestrzeganie RODO w placówce ochrony zdrowia – praktyczne wskazówki.
  3. Prawa pacjenta – czym są i w jaki sposób ich przestrzegać.
  4. Zgłoszenia naruszeń przez pacjentów – w jaki sposób ich uniknąć i jak sobie z nimi radzić, jeśli się pojawią.
  5. Tworzenie standardów ochrony danych osobowych i praw pacjenta w placówce medycznej.

Dlaczego warto?

Podczas szkolenia uczestnicy zapoznają się z tematyką RODO i praw pacjenta, dowiedzą się jakie są ich najważniejsze założenia i pojęcia. Dodatkowo nauczą się dobrych praktyk w zakresie ochrony danych osobowych i praw pacjenta, dzięki którym uda im się uniknąć naruszeń.

Poza tym uczestnicy dowiedzą się w jaki sposób radzić sobie ze skargami pacjentów i budować spójne standardy dotyczące ochrony danych osobowych i praw pacjenta w ich placówce medycznej.

Mogą Cię też zainteresować: