Ustawa o jakości i bezpieczeństwie pacjenta - nowe wymogi dla podmiotów leczniczych

Ze szkolenia dowiesz się:

  1. Jakie są zasady zarządzania jakością i bezpieczeństwem pacjentów w podmiocie leczniczym.
  2. Jak wdrożyć procedury i narzędzia, które pomogą placówce spełnić nowe regulacje
    i zwiększyć poziom bezpieczeństwa pacjentów.
  3. Jak identyfikować i minimalizować ryzyko zdarzeń niepożądanych, budując środowisko sprzyjające poprawie jakości opieki zdrowotnej.

Obszary, które poruszamy:

  1. Podstawy prawne ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i ich wpływ na funkcjonowanie podmiotów leczniczych.
  2. Obowiązki placówek w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa pacjentów.
  3. Zasady wdrażania systemów zarządzania jakością zgodnie z nowymi wymogami.
  4. Nowe zasady akredytacji dla podmiotów leczniczych. 
  5. Monitorowanie jakości w podmiocie leczniczym.

Dlaczego warto?

Szkolenie wskaże, w jaki sposób podmiot leczniczy powinien realizować obowiązek zapewnienia pacjentom bezpieczeństwa i jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych zgodnie z obowiązującymi przepisami. Podczas szkolenia zostaną wskazane wszystkie aspekty prawidłowo działającego systemu zarządzania jakością.

Na szkoleniu zostaną omówione nowe wskaźniki jakości oraz sposób ich monitorowania. Szkolenie dostarczy wiedzy na temat nowego procesu akredytacji placówek medycznych. Dzięki szkoleniu placówka podniesie standardy działania i bezpieczeństwa, dzięki czemu zyska zaufanie pacjentów.

Mogą Cię też zainteresować: